فروش اقساطي موتور سيكلت و لوازم خانگي فايل هاي آموزشي و كتاب

فروش اقساطي موتور سيكلت و لوازم خانگي فايل هاي آموزشي و كتاب

فروشگاه كتاب الكترونيك و فايل هاي صوتي و آموزشي

چرا برخي از ماهيان در آب شيرين و برخي در آب شور و برخي در هر دو زندگي مي كنند؟

گونه هاي مختلف ماهي در اقيانوس ها، درياچه ها، نهرها  و رودخانه ها يافت مي شوند كه از ميليون ها سال قبل آغاز شده و به محيط زيست سازگاري يافته اند. ماهي ها بر طبق تحملشان نسب به شوري تقسيم بندي مي شوند. ماهياني كه دامنه كمي از شوري را مي توانند تحمل كنند استنوهالين ناميده مي شوند. مانند گلد فيش در ماهيان آب شيرين و تون ماهيان در ماهيان آب شور. اين گونه ها در آب هاي با شوري متفاوت از محيط زندگي طبيعيشان مي ميرند.

ماهياني كه مي توانند دامنه گسترده اي از شوري را در بعضي از مراحل زندگيشان تحمل كنند يوري هالين ناميده مي شوند. اين ماهيان شامل آزادماهيان، مار ماهيان، باس،  و كفشك و بس كانالي هستند كه در دامنه وسيعي از شوري، از آب شيرين، لب شور تا آب شور قادر به زندگي يا بقاء هستند. يك دوره از تنظيم تدريجي يا خوپذيري (تطبيق پذيري) براي اين گونه از ماهيان لازم است تا بتوانند تغييرات شوري را تحمل كنند.

اين اعتقاد وجود  دارد كه هنگامي كه سياره زمين تازه شكل گرفت و به اندازه كافي سرد شد، بارش باران به طور مداوم و پيوسته شروع به باريدن كرد. واقيانوس ها را با آب شيرين پر كرد.  ثابت تبخير آب اقيانوس ها سبب بارش در خشكي ها شد و باعث شد كه آب اقيانوس ها در طي ميليون ها سال شور شود. كه اين باران ها خاك ها را شستشو داده و بسياري از مواد معدني (مانند سديم، پتاسيم، كلسيم) را در خود حل نموده و آن ها را به اقيانوس انتقال داده است. (نحوه پيدايش اقيانوس ها،History of the ocean)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مديريت فروشگاه طيب طاهر ׀ تاریخ: 25 فروردين 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , tvtco.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com